logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Podsumowanie września '2013

Wrzesień dobiega końca… Był to miesiąc intensywnej pracy zarówno dla uczniów, jak i Zespołu Psychologiczno-Pedagogicznego.

SZKOŁA PODSTAWOWA

  • W klasach 4, 5 i 6, przeprowadzono 
– diagnostykę podstawową obejmującą badanie dominujących kanałów uczenia się, profili dominacji, jak również inteligencji wielorakich. Wyniki stały się podstawą tworzenia i udoskonalania Portretu Ucznia – dokumentu, będącego niezastąpionym źródłem informacji o mocnych stronach, zdolnościach, jak również predyspozycjach każdego dziecka uczęszczającego do Szkoły Pro Futuro.
– badania przesiewowe, umożliwiające skierowanie poszczególnych uczniów na odpowiednie zajęcia rozwijające ich talenty. Ponadto, wyszczególniono tych spośród nich, którzy powinni skorzystać z bogatej oferty zajęć o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym. Szczególną opieką zostali objęci nowi wychowankowie naszej szkoły.
  • Klasy 1-3 pod opieką Pani Joanny Grabowskiej (psycholog szkolny) objęte zostały badaniami profili dominacji, które wspomagając prace wychowawców służą, jako narzędzie do pracy indywidualnej z uczniem. Wykorzystanie informacji dotyczących profili dominacji pozwoliło na poprawne rozmieszczenie uczniów w klasie a także na zastosowanie odpowiednich narzędzi wspierających ich rozwój. W klasie 3b rozpoczęte zostały także badania socjometryczne pozwalające na dodatkową obserwację relacji grupowych.
  • Wrzesień to również czas adaptacji i integracji zwłaszcza dla najmłodszych uczniów Naszej Szkoły, dlatego też w pierwszych tygodniach szkoły odbywały się obserwacje procesów i relacji w grupie z prowadzonymi na bieżąco spotkaniami i rozmowami, nie tylko z uczniami, ale także nauczycielami.
  • Klasa 3b we współpracy z wychowawcą klasy (Panią Anną Malicką) oraz psychologiem szkolnym (Panią Joanna Grabowską) wzięła udział w warsztacie pod tytułem „Nasze mocne strony”.
  • W klasach 4-6 odbyły się zajęcia psychoedukacyjne przygotowane i poprowadzone przez psychologa szkolnego – Ewy Gawędy. Uczniowie zostali zaznajomieni z czynnikami wpływającymi na efektywność ich samodzielnej pracy, bądź grupowej. 
  • Na przełomie sierpnia i września przeprowadzone zostały warsztaty dla kadry pedagogicznej I i II etapu edukacyjnego prowadzone przez Ewę Gawędę i Joannę Grabowską, które dotyczyły organizacji pracy psychologiczno-pedagogicznej i projektu o nazwie „TALENTOMANIA”.     

GIMNAZJUM 
  • W klasach gimnazjalnych przez cały wrzesień obywały się obserwacje procesów i relacji w grupie oraz na bieżąco prowadzone były rozmowy z uczniami i nauczycielami na temat zaadresowania trudności oraz sposobu rozwoju potencjału i oczywiście duuużo integracji.
  • W ostatni dzień września uczniowie brali udział w warsztatach dotyczących tutoringu oraz projektu edukacyjnego, którego efektem ma być wybór ścieżki rozwoju z proponowanych opcji (do 4 października 2013) 
  • Wrześniowe spotkania z nauczycielami III etapu prowadzone przez Anię Dziubińską były poświęcone idei i organizacji TUTORINGU oraz TALENTOMANI w obszarze zajęć dodatkowych
  • Na pierwszym zebraniu z rodzicami przedstawione zostały formy pracy z uczniami rozwijające ich umiejętności i kompetencje oraz omówiona została organizacja pracy psychologiczno-pedagogicznej
 
ppp_wrzesien_03.jpg
ppp_wrzesien_02.jpg
ppp_wrzesien_01.jpg
Zdjęcie do artykułu

ppp_wrzesien.png

Comments are closed.