logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Warsztat Marshmallow Challenge w kl. 5b

W piątek 30.10.2015 zorganizowałyśmy wraz z Panią Ewą Waśkiewicz dla klasy 5b wyjątkowy warsztat pt.: Marshmallow Challenge. Warsztat miał na celu wzmocnienie integracji i dobrej współpracy w klasie. Marshmallow Challenge to znane na całym świecie wyzwanie tak dla Dużych jak i Małych.

Zadanie jest następujące. Mając do dyspozycji:
  • 20 nitek nieugotowanego spaghetti,
  • metr taśmy malarskiej,
  • metr sznurka,
  • 1 żelkę (piankę) Marshmallow,
zespoły złożone z kilku osób muszą zbudować jak najwyższą, samodzielnie stojącą konstrukcję. Czas przeznaczony na pracę od momentu rozdania materiałów, to 18 minut. Żelka ma być umieszczona na szczycie wieży. Wygrywa ten zespół, który zbuduje najwyższą konstrukcję.
 
Dzieci pracowały w rytm energetyzującej muzyki, co ich dodatkowo mobilizowało.
Jednemu zespołowi udało się zbudować 48 centymetrową wieżę!
 
Zapytałam klasę po ukończeniu zadania o tym, co im pomagało we współpracy.

Padały bardzo mądre odpowiedzi:
  • praca metodą prób i błędów
  • słuchanie siebie nawzajem
  • nie wchodzenie sobie w słowo
  • nie odrzucanie żadnego pomysłu
Ciekawostką dla klasy było to, iż w wyzwaniu Marshmallow dzieci wypadają znacznie lepiej niż np. studenci biznesu. Dlaczego? Oto fragment artykułu:

"Jak się okazuje największe wieże budują architekci, ponieważ oni wiedzą jaktworzyć stabilne konstrukcje (mają to na co dzień). A co z resztą osób, które podjęły wyzwanie? Na drugim miejscu po architektach są… dziewięcioletnie dzieci. Jak się okazuje najgorzej wypadają studenci biznesu – ich wieże są najniższe i rzadko stojąstabilnie. Studenci biznesu spędzają zwykle dużo czasu na tzw. budowaniu zespołu, próbują stać się liderem grupy i przeforsować swój pomysł, a także kłócą się i sprzeczają.

A dzieci?

One zachowują się zupełnie inaczej. Nie marnują czasu na zbędne tworzenie planów i ustalanie strategii, ale cały czas prototypują. Cały czas wykonują wersje próbne wieży i testują różne rozwiązania – a pianka cały czas jest na szczycie. Dzięki temu ich konstrukcje są zwykle stabilne i nie przewracają się po „wetknięciu” na szczyt pianki. Studenci biznesu i managerowie robią zupełnie inaczej. Najpierw długo planują jak będzie wyglądał projekt makaronowej wieży, rozrysowują go na papierze. Do budowania zabierają się pod koniec czasu i zwykle im go nie starcza. W ostatnich sekundach wtykają piankę Marshmallow na czubek i…. bez oddechu obserwują co się stanie. W większości przypadków dzieje się katastrofa – wieża przewraca się."
 
Na sam koniec zapytałam klasę – jeśli porównalibyśmy konstrukcję tej wieży do Waszej klasy – to czym byłaby pianka marshmallow na jej szczycie. Co byłoby tak delikatne, a jednocześnie najważniejsze dla sukcesu zespołu.

Dzieci odpowiadały: akceptacja, szacunek, współpraca, tolerancja! Brawo!!
 
Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć, którą Państwu załączam 🙂
 
Pod tym linkiem znajdą Państwo TED Toma Wujec'a pt.: Build a tower, build a team (opisujący Marshmallow Challenge)

 
Julia Kawalec
psycholog szkolny
warsztaty_01.jpg
warsztaty_13.jpg
warsztaty_02.jpg
warsztaty_12.jpg
warsztaty_14.jpg
warsztaty_15.jpg
warsztaty_18.jpg
warsztaty_17.jpg
warsztaty_16.jpg
warsztaty_11.jpg
warsztaty_09.jpg
warsztaty_04.jpg
warsztaty_03.jpg
warsztaty_05.jpg
warsztaty_06.jpg
warsztaty_08.jpg
warsztaty_07.jpg
warsztaty_10.jpg
Zdjęcie do artykułu

warsztaty.png

Comments are closed.