logo

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego

Dnia 16 listopada 2006r. klasy 2c i 2a pojechały na wycieczkę do Muzeum Powstania Warszawskiego. Pojechaliśmy autokarem pod muzeum przy ulicy Grzybowskiej. Na początku poszliśmy do miejsca pamięci – dzwonu i zapaliliśmy lampkę.

Potem poszliśmy do sali na rozmowę o Powstaniu Warszawskim i  z panią przewodnik. Potem poszliśmy zwiedzać muzeum i wystawy na piętrach. Tam zawieszony był taki duży samolot niemiecki. Pani przewodnik opowiadała nam historie warszawskie i polskie kiedy na naszą Polskę najechali Niemcy. Przechodziliśmy przez kanał, w którym było ciemno. Potem wróciliśmy do pierwszej sali i kolorowaliśmy rysunki a na sam koniec pani postawiła nam pieczątki. Jak wychodziliśmy to kupiliśmy sobie pamiątki w sklepie w muzeum. Było bardzo fajnie!
Każdy był zadowolony po tej wycieczce i będzie ją długo pamiętał.
Julia Czerniakow  klasa 2c

W czwartek, po śniadaniu pojechaliśmy autokarem do Muzeum Powstania Warszawskiego. W muzeum spotkaliśmy się z panią przewodnik, która opowiadała nam co się działo w czasie powstania. Potem oprowadzała nas po muzeum. Widzieliśmy zdjęcia
i filmy z powstania, broń i ubrania, które używali żołnierze. Potem wróciliśmy do Sali Małego Powstańca, gdzie kolorowaliśmy rysunki. Każdy na swój rysunek dostał harcerską pieczątkę. To była bardzo ciekawa wycieczka.
Zosia Sobotowska IIa

W czwartek byliśmy na wycieczce w Muzeum Powstania Warszawskiego. Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała o powstaniu. Oglądaliśmy wiele interesujących eksponatów. Wchodziliśmy do tuneli, które wyglądały jak prawdziwe kanały. Oglądaliśmy fotografie, które pokazywały domy przed i po zburzeniu ich przez Niemców. To muzeum różniło się od innych tym, że można było dotykać eksponatów. Przed wejściem stał dzwon ze znakiem Polski Walczącej. Najbardziej podobał mi się wielki samolot, który stał w jednej z sal muzeum.
Kinga Janik IIa

16 listopada, w czwartek, pojechaliśmy na wycieczkę do Muzeum Powstania Warszawskiego. W tym muzeum było dużo ciekawych eksponatów np.: Pomnik Małego Powstańca, modele samolotów, samolot naturalnych wymiarów, dużo zdjęć, filmy i mundury wojskowe. Zapaliliśmy znicz i widzieliśmy zdjęcie żołnierza, który trzymał kotka. Mieliśmy lekcję na temat Powstania Warszawskiego i widzieliśmy kanały, którymi chodzili powstańcy. Dowiedzieliśmy się, że Powstanie Warszawskie wybuchło 1 sierpnia, o godzinie 17.00, w 1944roku i że zginęło bardzo dużo ludzi.
Natalia Krzywda IIa

W czwartek 16.XI o godzinie 12.00 wyjechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Jechaliśmy super autokarem. JA i Maks siedzieliśmy razem. Co chwilę rozkładaliśmy sobie fotele. Kiedy dojechaliśmy to najpierw zaczęliśmy od zwiedzania łazienki, a potem poszliśmy do Sali, w której wisiały modele samolotów amerykańskich, polskich, francuskich i niemieckich. Pani opowiadała, a potem poszliśmy do ściany, która udaje bicie serca. W sklepie Maks kupił bidon.
Antek Łukasik IIa

W czwartek, 16 listopada wybraliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Pani przewodnik opowiadała nam ciekawe historie. Podeszliśmy do ściany, w której jest zachowane „bijące serce” Warszawiaków z 1944roku. Byliśmy w kanałach, zobaczyliśmy jak wyglądały stroje żołnierzy i sanitariuszek. Potem kolorowaliśmy obrazki  w Sali  Małego Powstańca. Wychodząc z muzeum kupiliśmy pamiątki.