Szanowni Państwo.
Z wielką przyjemnością pragniemy poinformować Państwa, że podczas organizowanego przez Edukację Pro Futuro w dniu 16.06.2007r. Pikniku zostanie rozegrany Turniej CASH FLOW (opis gry poniżej) tj. gry finansowej opatentowanej przez amerykańskiego multimilionera Roberta T. Kyiosakiego. Turniej przeprowadzi Pani Marzena Bogdańska Dyrektor Akademii MiB Partner.
Dzisiaj zapraszamy serdecznie uczniów ostatniej klasy szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów i członków ich rodzin
na nieodpłatne treningowe gry Cashflow 101, które będą odbywać się w bibliotece Zespołu Szkół Pro Futuro w terminie:
29 maja b.r. – wtorek – 15.30-17.30
Uwaga !
Osoby chętne do udziału w grze prosimy o zapisy w sekretariacie Szkoły. Liczba miejsc ograniczona do 20 uczestników. Zapisy prosimy kierować do sekretariatu do dnia 22 maja 2007r.!
Opis gry i regulamin turnieju:
PRO FUTURO
Czym jest CASH FLOW?
CASH FLOW to gra finansowa opatentowana przez amerykańskiego multimilionera Roberta T. Kyiosakiego. Uczy ona w
prosty sposób przedsiębiorczości i pokazuje zasady rządzące rynkiem. CASH FLOW jest grą planszową, dzięki której
możemy poznać tematykę związaną z rachunkowością i finansami. Uczy ona podstaw inwestowania w akcje, biznesy i
nieruchomości poprzez umieszczenie gracza w interaktywnym środowisku, gdzie może on wypracować i przećwiczyć własną strategię.
DLACZEGO CASHFLOW 101 ZMIENIŁ ŚWIAT?
Finansowa gra edukacyjna tłumaczy skomplikowane mechanizmy świata finansów i inwestycji na zrozumiały dla każdego
język zysków i strat. Robert Kiyosaki odszedł od typowo szkolnego nauczania definicji poświęcając czas na
przekazywanie poprzez ruch i zabawę rzeczywistych umiejętności inwestorskich. Dopiero na podstawie tej wiedzy
uczestnicy gry Cashflow budują i przenoszą w życie zrozumiałe dla siebie reguły. Gra Cashflow 101 jest powszechnie
wykorzystywana w krajach Zachodu, gdzie rozwijanie finansowego IQ przez dorosłych i dzieci stało się masowym
zjawiskiem.
JAK PRZEBIEGA GRA?
I ETAP:
"WYŚCIG SZCZURÓW" to wewnętrzny tor planszy – miejsce, w którym większość z nas funkcjonuje w swoim codziennym życiu. Celem Gracza jest zbudowanie przychodu z inwestycji w takiej kwocie, aby pokryła miesięczne koszty utrzymania. Najpierw losujemy kartę zawodu, która decyduje o zarobkach i wydatkach Gracza: można być dozorcą, pielęgniarką lekarzem, nauczycielem czy pilotem linii lotniczych. Podczas gry chodzimy do pracy, pobieramy pensję, płacimy podatki, mamy kredyty i inne koszty. Możemy stracić pracę albo powiększyć rodzinę. Tak jak w życiu.
II ETAP:
"SZYBKI TOR" to zewnętrzny tor na planszy – miejsce, gdzie bogaci grają w grę generującą pieniądze. Celem Gracza
jest nabycie przedmiotu swoich marzeń lub zwiększenie swojego miesięcznego przepływu pieniężnego. Tutaj możemy
poczuć, zobaczyć, doświadczyć, jak myślą ludzie zamożni i czego uczą swoje dzieci. Możemy przenieść się w sfery
doznań, o których do tej pory tylko marzyliśmy. Możemy emocjonalnie przygotować się do osiągnięcia lepszego statusu
finansowego.
Gracze rozpoczynają swoją przygodę od tzw. "wyścigu szczurów", czyli sytuacji "od wypłaty do wypłaty", z jaką często
boryka się pospolity człowiek. Po drodze czekają na niego nieprzewidziane wydatki, np.: ryzyko związane z bankructwem, chorobą czy rozwodem, narodziny potomka bądź presja zwolnienia z pracy.
Oprócz tego w grze musimy spłacać zaciągnięte kredyty bankowe i inne zobowiązania. Zdarzają się również szanse, kiedy możemy zainwestować w dobry biznes lub kupić nieruchomości. Musimy także uwzględniać zmienną sytuację na rynku. Aby wydostać się z "wyścigu szczurów" nasz przychód pasywny musi przewyższać nasze koszty. Jeśli uda nam się to osiągnąć przechodzimy na tzw. "szybki tor", gdzie nasze pieniądze pracują dla nas a nie my dla pieniędzy. Dzięki temu możemy pomnażać naszą fortunę i spełniać marzenia, które są poza zasięgiem ludzi pozostałych w "wyścigu szczurów". Główną zaletą gry jest nauka przez symulację rzeczywistych
zdarzeń, a więc bez ryzykowania własnych, ciężko zarobionych pieniędzy.
Marzena Bogdańska, dyrektor Akademii MiB Partner i organizator wielu turniejów, tak podsumowuje dotychczasowe rozgrywki:
"Większość z nas myśli, że gra o pieniądze toczy się na kolorowej planszy Cashflow. Plansza jest jednak tylko
poligonem doświadczalnym. Prawdziwa gra toczy się w naszych umysłach, a jej rezultaty są uwidocznione na zestawieniu finansowym, które każdy gracz wciąż uaktualnia, zgodnie z podejmowanymi decyzjami. Podobnie jest w życiu. Każdy z nas ma jakieś zestawienie finansowe. Ale większość ludzi go nie prowadzi, więc nie wiedzą, co tak naprawdę dzieje się z ich ciężko zarobionymi pieniędzmi.
Zatem zachęcam do udziału w Turnieju, gdyż gra rozwija umiejętności, dzięki którym będziemy wiedzieli, jak zarządzać
zarobionymi pieniędzmi, jak je pomnażać i jak je chronić".
REGULAMIN TURNIEJU CASHFLOW
Termin i miejsce:
1.Turniej Cashflow odbędzie się dnia 16 czerwca 2007 podczas ………………
2.Organizatorami Turnieju są Pro Futuro i Akademia Inwestora MiB Partner (www.rentierzy.pl)
Partner Merytoryczny:
Akademia Inwestora MiB Partner (www.rentierzy.pl)
Kto może startować:
W turnieju mogą wziąć udział uczniowie ostatniej klasy Szkoły Podstawowej, uczniowie Gimnazjum Pro Futuro, rodzice
oraz zaproszeni goście, którzy rozegrali co najmniej jedną partię treningową gry Cashflow *.
Zasady rozgrywek:
Każdy uczestnik Turnieju gra samodzielnie i nie korzysta z pomocy widzów lub innych graczy na każdym etapie gry.
Jeden zespół grających tworzy maksymalnie 5 osób.
Turniej przebiega w dwóch etapach.
I ETAP – „Wyścig Szczurów”
I Etap trwa 90 minut i wyłoni pierwszych 10 uczestników, którzy przejdą do finału.
Zwycięzcami „Wyścigu Szczurów” zostają osoby, które uzyskają przychód pasywny wyższy od sumy kosztów.
Zwycięzcy etapu "Wyścig Szczurów" zakwalifikują się do etapu "Szybki Tor" w Turnieju Cashflow.
II ETAP – ”Szybki Tor”
II Etap trwa 60 minut i wyłoni 2 najlepszych zawodników.
Zwycięzcą Turnieju Cashflow i zdobywcą Pierwszej Nagrody zostaje uczestnik, który uzyska największy przychód
pasywny.
Zdobywcą Drugiej Nagrody zostaje uczestnik, który uzyska drugi w kolejności największy przychód pasywny.
Nagrody:
Uczestnicy Turnieju za I i II miejsce otrzymują nagrody:
Inne postanowienia:
W sprawach nieokreślonych regulaminem decyzje sędziów są wiążące i ostateczne.
Z pozdrowieniami
Leszek Lotkowski
Edukacja Pro Futuro