logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Piszemy literki ? uruchamiamy zmysły

Wprowadzenie do pisania literek w liniaturze nie musi być nudne. Bezpośrednią naukę pisania rozpoczyna się w chwili wprowadzenia liter w bezpośrednim kontakcie palca dziecka z materiałem np. pianką piaskiem… Dziecko może sensorycznie rozpoznawać kształt ,zapoznaje się z literą zapamiętując ją zarówno wzrokowo, jak i motorycznie, a przy tym jest to świetna zabawa. Przytaczając słowa Pani Marzeny Żylińskiej, że im więcej zmysłów bierze udział w poznawaniu świata, tym więcej struktur mózgowych jest aktywizowanych, a wiec również stabilizowanych.

Nauka poprzez zabawę powoduje ,że dzieci reagują zachwytem na to czego się uczą. Stan ten ułatwia proces uczenia się. Zależność między zachwytem, a uczeniem się opisał Gerald Hüther twierdząc ,że żywiołowe reakcje  dzieci na to co budzi ich ciekawość pozwalają uwolnić w międzymózgowiu takie neuroprzekaźniki ,jak: adrenalina, noradrealina, dopamina, a oprócz tego również peptydy. Wysyłane za ich pośrednictwem sygnały stymulują neurony do produkcji białek niezbędnych do tworzenia nowych wypustek. W ten sposób powstają połączenia neuronalne.

Mechaniczne wykonywanie zdań w, które nie angażujemy się emocjonalnie i nie sprawiają uczniom żadnej przyjemności, nie inicjuje procesu efektywnej nauki. Można wypełniać przez całe życie zeszyty ćwiczeń i brać udział w lekcji i niczego się przy tym nie nauczyć. Dlatego tak ważne są emocje i ruch na zajęciach lekcyjnych.

 
piszemy_litery_06.jpg
piszemy_litery_07.jpg
piszemy_litery_05.jpg
piszemy_litery_04.jpg
piszemy_litery_02.jpg
piszemy_litery_03.jpg
piszemy_litery_01.jpg
Zdjęcie do artykułu

piszemy_litery.jpg

Comments are closed.