Tego dnia odbyły się w salach lekcyjnych zajęcia, podczas których dowiedzieliśmy się, na czym polega selektywna zbiórka surowców wtórnych. Mieliśmy swoje (papierowe) kontenery z napisami „szkło”, „papier” oraz „plastik”, które dość szybko wypełniliśmy posegregowanymi śmieciami. Do naszego szkolnego „połykacza szkła” wrzuciliśmy szklane słoiki oraz butelki, „papierowy kuferek” wypełnił się przeczytanymi gazetami, starymi kartkami i papierowymi opakowaniami, zaś „plastikowy łasuch” został nakarmiony butelkami po napojach, reklamówkami, nakrętkami itp. Dowiedzieliśmy się także, czego nie można do nich wrzucać.
Rozwiązując różne zagadki, poznaliśmy trzy zasady postępowania z odpadami ,określane jako RRR (reduce, reuse, recycle). Proponowaliśmy także praktyczne rozwiązania, jak stosować te zasady w codziennym życiu.
Stworzyliśmy wreszcie oś czasu rozkładu różnych odpadów. Uświadomiła nam ona, jak dużym zagrożeniem dla środowiska są niektóre tworzywa sztuczne, które będą zalegać nawet kilkaset lat, zanim zostaną rozłożone.