- klasa czwarta pozostaje w 1 etapie edukacyjnym (bez podziału na przedmioty, z nowym przedmiotem – propedeutyką);
- szczególne zwrócenie uwagi i praca z uczniami metodą Tutoringu;
- likwidacja Sprawdzianu Szóstoklasisty w obecnym kształcie i formie;
- ulegnie zmianie podstawa programowa;
- z planów lekcji ma zniknąć między innymi przyroda, a powrócić biologia, chemia, geografia i fizyka; pojawi się też więcej godzin historii i języka polskiego;
- nauczyciele dostaną konkretny program do realizowania podczas godziny wychowawczej.
- wprowadzamy program ¾, w którym uczniowie klasy 3, w sposób czynny, uczestniczą w lekcjach klasy 4. Nauczyciele-przedmiotowcy prowadzą lekcje w 1 etapie edukacyjnym, starając się pokazać i wdrożyć uczniów do nauki, korzystając z różnych metod nauczania i technik pamięci;
- pracujemy też z naszymi uczniami metodą Tutoringu i Autorytetów. To niezwykła metoda dydaktyczna, szczególnie skuteczna w rozwijaniu potencjału uczniów oraz motywowaniu ich do samodzielnej pracy. Ta forma pracy niesie satysfakcję zarówno uczniom, jak i korzystającemu z niej nauczycielowi. Tutor (z łaciny – opiekun) to ktoś, kto potrafi towarzyszyć uczniowi w jego rozwoju.
W październiku ma być gotowa, przygotowywana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej nowa podstawa programowa i koncepcja sprawdzania poziomu wiedzy i umiejętności. My również w tym czasie przedstawimy Państwu spójną koncepcję rozwoju Szkół i Przedszkoli Pro Futuro, jednak wszelkie zmiany w Systemie Oświaty nie zmienią naszych formy pracy i sposobu patrzenia na edukację jak na ROZWÓJ.