logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Dzień Liczby Pi

Dnia 14.03.2016 roku w szkole Pro Futuro obchodziliśmy Dzień Liczby Pi.
W tym roku impreza przebiegła pod hasłem poszukiwania liczby Pi. Na uczniów czekała tego dnia duża ilość matematycznych atrakcji, wśród nich:
– eksperyment Monte Carlo wyznaczania liczby pi
– eksperyment Igły Buffona wyznaczania liczby pi
– pokaz brył obrotowych
– nauka liczenia na Sorobanie
– liczydle japońskim
– gry matematyczne na KAHOOT
– zagadki logiczne
– konkurs plastyczny
– Liczba Pi oczami ucznia Pro Futuro
– konkurs na największą ilość słów zawierających "pi"
Na najbardziej aktywnych uczniów czekały nagrody w formie kuponów na:
– jednorazowe podniesienie oceny semestralnej z matematyki o jeden
– jednorazowe podniesienie oceny z dowolnego sprawdzianu z matematyki o jeden
– godziny indywidualnych zajęć z nauczycielem matematyki Każdy z kuponów ma swoją datę ważności do kolejnego Święta Liczby Pi.
Podczas imprezy udało się wyznaczyć liczbę Pi w przybliżeniu:
– 3,00 w eksperymencie Igły Buffona
– 3,51 w eksperymencie Monte Carlo
Eksperymenty dostarczyły uczestnikom niesamowitych emocji i dobrej zabawy.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się liczydło japońskie (uczniowie mieli takie liczydło zainstalowane na tabletach szkolnych
i podczas warsztatów mogli samodzielnie wykonywać działania).
Szczególne podziękowania należą się uczennicy klasy 4A –  Basi Parys, która była inicjatorką i pomysłodawcą tych warsztatów.
Jeszcze większym zainteresowaniem cieszyła się gra w Kahoota sprawdzającego wiedzę z matematyki.
Uczniowie na szkolnych tabletach pod okiem uczniów z 3 klasy gimnazjum walczyli o plusy z matematyki.
Każdy uczestnik imprezy miał też możliwość zmierzyć się z zagadkami logicznymi przygotowanymi przez uczniów gimnazjum
– nagrodą była ocena bardzo dobra z matematyki. Okazało się, że mimo trudnych zadań wielu uczniów poradziło sobie z wyzwaniem.
Uczniowie mogli też obserwować proces powstawania brył obrotowych na przykładzie modeli przygotowanych przez chłopców z trzeciej klasy gimnazjum.
Wykorzystali oni w tym celu wiertarkę i samodzielnie stworzone kształty.
To był piękny dzień:)

 

Robert Baca
nauczyciel matematyki

_dsc2144.jpg
_dsc2145.jpg
_dsc2141.jpg
_dsc2157.jpg
_dsc2159.jpg
_dsc2160.jpg
_dsc2160.jpg
_dsc2166.jpg
_dsc2167.jpg
_dsc2184.jpg
_dsc2151.jpg
_dsc2183.jpg
_dsc2221.jpg
_dsc2223.jpg
_dsc2247.jpg
_dsc2202.jpg
_dsc2230.jpg
_dsc2259.jpg
_dsc2213.jpg
_dsc2282.jpg
_dsc2278.jpg
_dsc2284.jpg
_dsc2296.jpg
_dsc2228.jpg
_dsc2205.jpg
_dsc2248.jpg
Zdjęcie do artykułu

_dsc2143.jpg

Comments are closed.