27 kwietnia w II i III etapie edukacyjnym odbędzie się Recital Piosenki Patriotycznej z okazji Święta Konstytucji 3 Maja i w ramach obchodów Europejskiego Dnia Solidarności Międzypokoleniowej.
Uroczystości są jednym z elementów konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, w którym nasza szkoła bierze udział. Serdecznie zapraszamy do udziału naszych Uczniów, ich Rodziców, Babcie i Dziadków!
Szczegóły znajdują się poniżej.
I. Scenariusz obchodów:
13.30-14.15 – Recital Piosenek Patriotycznych cz. I
14.15-14.35 – przerwa, poczęstunek
14.35-15.20 – Recital Piosenek Patriotycznych cz. II, Quiz Międzypokoleniowy
II. Materiały/informacje:
Uczniowie przygotowują wykonanie piosenek na lekcjach muzyki. Rodzice, Babcie i Dziadkowie, którzy wezmą udział w uroczystości będą zaproszeni do zaśpiewania piosenki wspólnie z klasami swoich dzieci i wnucząt (teksty wyświetlane na tablicy – karaoke).
Lista piosenek wylosowanych przez klasy
4a – „Rota”
4b – „O mój rozmarynie”
5 – „Witaj majowa jutrzenko”
6 – „Pierwsza brygada”
1G – „Piechota”
2G – „Białe róże”
3G – „Legiony”
Quiz Międzypokoleniowy
Quiz związany ze Świętem Konstytucji 3 Maja na tablicy multimedialnej. Pytania na podstawie informacji usłyszanych na apelu i związane z piosenkami recitalowych.
Plakaty w językach obcych dotyczące Konstytucji 3 Maja (praca dla chętnych oceniana na językach obcych)
Konkurs na opowiadanie lub esej – dla uczniów II i III etapu edukacyjnego „Aktywni babcia i dziadek – mój pomysł na wolny czas na emeryturze (do 19 kwietnia)
REGULAMIN KONKURSU DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, GIMNAZJÓW ORAZ LICEÓW NA OPOWIADANIE LUB ESEJ POD TYTUŁEM:
AKTYWNI BABCIA I DZIADEK – MÓJ POMYSŁ NA WOLNY CZAS NA EMERYTURZE
Zadanie dla uczestników Konkursu:
Zadaniem uczestników Konkursu jest samodzielne przygotowanie opowiadania lub eseju na temat własnej oceny i wizji bycia aktywnym na starość. Chodzi o aktywność zawodową – jakie jest postrzeganie pracy i kariery zawodowej w wieku dojrzałym. Ponadto ważna jest aktywność społeczna, czyli ta świadczona często w formie wolontariatu na rzecz społeczności lokalnych (osiedle, miasto/wieś, rówieśnicy).
W opowiadaniu lub eseju można zawrzeć doświadczenia z aktywności rodziców, babć i dziadków oraz wskazać na znaczenie więzi rodzinnych i wzajemnej pomocy w starości.
UCZESTNICY KONKURSU
II i III etap edukacyjny
FORMAT I TECHNIKA PRAC
Format prac nie powinien przekraczać 10.000 znaków ze spacjami. Opowiadanie lub esej powinien być napisany w języku polskim.
TERMIN SKŁADANIA PRAC
19 kwietnia
II etap – u p. Agnieszki Zdunowskiej
III etap – u p. Katarzyny Woińskiej