Po sklejeniu pasków dla każdego dziecka powstała opaska na głowę. Dzieci usiadły w kole na piłkach. Jedna z osób losowała karteczkę a Pani przyczepiała ją na opaskę dziecka. Obrazek mógł dotyczyć rzeczownika, przymiotnika lub czasownika, ale jest to również forma doskonaląca umiejętności zadawania pytań oraz ćwiczenia opisu. Dzieci pomagały zgadującej osobie, używając tylko odpowiedzi "tak" lub "nie". Pytania, które wymyślały odgadujące dzieci to np. "Czy jest to rzeczownik, odpowiadający na pytania "kto, co?", "Czy jest to rzecz?". "Czy jest to coś, co można zjeść?", "Czy jest to wykonywanie jakiejś czynności i jest to czasownik?", "Czy jest to jakieś zjawisko atmosferyczne?". Gra sprawiła dzieciom wiele radości, pobudziła do myślenia obie półkule oraz powtórzyła dużo zagadnień edukacyjnych.
Katarzyna Fląt