Przez cały rok szkolny 2014/2015 jako zespół psychologiczno-pedagogiczny dążyłyśmy do tego, by:
-
jak najlepiej poznać wszystkich uczniów i otoczyć ich adekwatną opieką psychologiczną, zwłaszcza tych, którzy szczególnie tego potrzebowali
-
analizować systemy klasowe i przekazywać nauczycielom wskazówki na temat tego, jak lepiej integrować i wspierać klasy
-
udrażniać trudniejsze konflikty klasowe oraz dostarczać narzędzia służące radzeniu sobie z nimi w przyszłości
-
indywidualizować proces nauczania poprzez intensywną współpracę z nauczycielami i rodzicami
-
być źródłem wiedzy i narzędzi psychologicznych, służących każdemu w szkole, kto tego potrzebował
-
być codzienną psychologiczną karetką pogotowia w sprawach interwencyjnych 🙂
Realizowałyśmy powyższe cele poprzez takie działania jak:
-
diagnozowanie potencjałów uczniów (profile dominacji, inteligencje wielorakie, preferencje zawodowe)
-
tworzenie portretów uczniów (czyli informacji zwrotnej na podstawie diagnozy) – oraz indywidualnym omawianiu ich z nauczycielami i uczniami
-
przeprowadzanie badań przesiewowych w kierunku dysleksji
-
regularne obserwowanie wszystkich klas
-
prowadzenie warsztatów grupowych w odpowiedzi na bieżące potrzeby
-
konsultacje indywidualne z rodzicami
-
konsultacje indywidualne z nauczycielami (czasami o charakterze coachingu indywidualnego)
-
mediacje konfliktów uwieńczane spisaniem kontraktu
-
zajęcia indywidualne z dziećmi o charakterze wspierającym bądź terapeutycznym
Serdecznie dziękujemy Rodzicom – za współpracę i gotowość do przyjmowania naszych wskazówek
Nauczycielom – za otwartość i chęć bycia bliżej swoich klas
Dzieciom – za to, że przyjmujecie naszą pomoc
W oczekiwaniu na kolejny intensywny rok pracy, życzymy Wszystkim wspaniałego wypoczynku, regeneracji sił i wielu wakacyjnych przygód!
Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny