Podsumowanie pracy psychologiczno-pedagogicznej w II etapie edukacyjnym
W okresie od 2 września 2013 r. do 27 czerwca 2014 r., w Szkole Pro Futuro zrealizowano wiele działań o charakterze profilaktycznym i psychoedukacyjnym – we współpracy z wychowawcami poszczególnych klas, uczniami oraz ich rodzicami, a mianowicie:
- W klasach 4-6, przeprowadzono między innymi badania ankietowe, poświęcone problematyce bezpieczeństwa w szkole; wnioski z przeprowadzonych analiz zostały udokumentowane i omówione podczas zajęć z uczniami;
- Zapoznano uczniów klas: 4, 5A, 5B, 6A oraz 6B, z możliwymi sposobami przyjmowania porażki oraz sukcesu, jak również metodami radzenia sobie w sytuacji stresowej (np. w trakcie przystępowania do egzaminów zewnętrznych, takich jak „Sprawdzian Szóstoklasisty”);
- Przeprowadzono diagnostykę podstawową (umożliwiającą stworzenie „Portretu Ucznia”) oraz przesiewową (na podstawie której, uczniowie zostali zakwalifikowani do odpowiednich zajęć o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym);
- Zorganizowano wiele spotkań indywidualnych z uczniami klas II etapu edukacyjnego i ich rodzicami;
-
Zrealizowano cykl szkoleń dla nauczycieli pracujących w Szkole Pro Futuro (w Warszawie
i Łomiankach), zatytułowanych m.in. „Stylowy Nauczyciel”, „Dysleksja”, „TALENTY”; -
Przeprowadzono cykl szkoleń dla rodziców uczniów Szkoły Pro Futuro – w Warszawie
i Łomiankach, zatytułowanych, na przykład: „Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny. Ogólna charakterystyka zmian rozwojowych”; - Nawiązano współpracę ze Strażą Miejską podczas realizacji Programu Profilaktyki;
- W klasach 4-6, zorganizowano szkolenia przeprowadzone przez instytucje zewnętrzne, poświęcone, na przykład: problematyce agresji, czy też strategiom marketingowym.
Psycholog szkolny
Wychowawca klasy 5B