Wrzesień dobiega końca… Był to miesiąc intensywnej pracy zarówno dla uczniów, jak i Zespołu Psychologiczno-Pedagogicznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA
- W klasach 4, 5 i 6, przeprowadzono
- Klasy 1-3 pod opieką Pani Joanny Grabowskiej (psycholog szkolny) objęte zostały badaniami profili dominacji, które wspomagając prace wychowawców służą, jako narzędzie do pracy indywidualnej z uczniem. Wykorzystanie informacji dotyczących profili dominacji pozwoliło na poprawne rozmieszczenie uczniów w klasie a także na zastosowanie odpowiednich narzędzi wspierających ich rozwój. W klasie 3b rozpoczęte zostały także badania socjometryczne pozwalające na dodatkową obserwację relacji grupowych.
- Wrzesień to również czas adaptacji i integracji zwłaszcza dla najmłodszych uczniów Naszej Szkoły, dlatego też w pierwszych tygodniach szkoły odbywały się obserwacje procesów i relacji w grupie z prowadzonymi na bieżąco spotkaniami i rozmowami, nie tylko z uczniami, ale także nauczycielami.
- Klasa 3b we współpracy z wychowawcą klasy (Panią Anną Malicką) oraz psychologiem szkolnym (Panią Joanna Grabowską) wzięła udział w warsztacie pod tytułem „Nasze mocne strony”.
- W klasach 4-6 odbyły się zajęcia psychoedukacyjne przygotowane i poprowadzone przez psychologa szkolnego – Ewy Gawędy. Uczniowie zostali zaznajomieni z czynnikami wpływającymi na efektywność ich samodzielnej pracy, bądź grupowej.
- Na przełomie sierpnia i września przeprowadzone zostały warsztaty dla kadry pedagogicznej I i II etapu edukacyjnego prowadzone przez Ewę Gawędę i Joannę Grabowską, które dotyczyły organizacji pracy psychologiczno-pedagogicznej i projektu o nazwie „TALENTOMANIA”.
GIMNAZJUM
- W klasach gimnazjalnych przez cały wrzesień obywały się obserwacje procesów i relacji w grupie oraz na bieżąco prowadzone były rozmowy z uczniami i nauczycielami na temat zaadresowania trudności oraz sposobu rozwoju potencjału i oczywiście duuużo integracji.
- W ostatni dzień września uczniowie brali udział w warsztatach dotyczących tutoringu oraz projektu edukacyjnego, którego efektem ma być wybór ścieżki rozwoju z proponowanych opcji (do 4 października 2013)
- Wrześniowe spotkania z nauczycielami III etapu prowadzone przez Anię Dziubińską były poświęcone idei i organizacji TUTORINGU oraz TALENTOMANI w obszarze zajęć dodatkowych
- Na pierwszym zebraniu z rodzicami przedstawione zostały formy pracy z uczniami rozwijające ich umiejętności i kompetencje oraz omówiona została organizacja pracy psychologiczno-pedagogicznej