Opisując wygląd wybranego grzyba, rasę ulubionego psa, czy roślinę lnu albo prastary gród w Biskupinie, po którym odbyliśmy wirtualny spacer w czasie lekcji, dzieci uczą się zdobywać informacje na konkretny temat. Ćwiczą się w budowaniu zdań i dłuższych wypowiedzi, „przyprawiając” je przymiotnikami, wyrabiają swój własny styl wypowiedzi pisemnych, uwrażliwiają się na brzmienie zdań, ich melodię. Pisząc list do nauczyciela poznają sztukę pisania listów, uczą się szacunku, zdobywają ważne kompetencje społeczne. Malując w domu obraz z motywami malarstwa Gustava Klimta (którego obrazy poznawały na lekcji), czy umieszczając ziemniaki na talerzu w widocznym miejscu w domu (inspiracja Van Goghiem) zdobywają pierwsze poważne szlify w edukacji do sztuki, zaczynają dostrzegać piękno w rzeczach zwykłych, w otaczającej nas rzeczywistości. Młodsze dzieci uczą się wiersza o przechodzeniu przez ulicę wykorzystując metody szybkiego zapamiętywania oraz mini-dramy, a także rysując każdy z wersów i powtarzając tekst w ruchu. Uczniowie klasy 3 pieką w domu chleb. Uczestniczą w czymś większym – w nauce rozumianej nie tylko, jako zdobywanie wiedzy, ale także rozumianej, jako doświadczenie kształtowania otaczającej je rzeczywistości.
Przykłady twórczych prac:
klasa 1 – Pierwsza klasa przechodzi przez ulicę – wierszem
klasa 2 – Zielniki klasy drugiej
klasa 3 – Uczniowie klasy 3 pieką chleb w domy | Gustav Klimt w klasie 3Ł