logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Tutoring – podsumowanie

Metoda projektu jest najbardziej interaktywną metodą nauczania, ponieważ najsilniej angażuje uczniów, a przy tym łączy inne metody i techniki uczenia się. Jest znana i stosowana od 1917 roku w Stanach Zjednoczonych. Najpierw pod pojęciem projektu rozumiano wszelką działalność uczniowską natury praktycznej, nastawioną na wykonanie produktu. Stosowano ją początkowo w nauczaniu prac ręcznych, później w kształceniu rolniczym.

Nowy wymiar nadała jej filozofia i pedagogika J. Deweya. Zrodził się wówczas pomysł przebudowy szkoły na zasadzie „metody projektów”. Szkoła taka miała zastąpić tradycyjne nauczanie, nastawione wyłącznie na podawanie usystematyzowanej wiedzy w ramach poszczególnych przedmiotów, zgodne z planem i programem nauczania. Zadaniem nowej edukacji było nawiązywanie do osobistych doświadczeń ucznia, do przemian zachodzących w środowisku, do najnowszych osiągnięć nauki i techniki. Nastawiano się na rozwijanie zainteresowań ucznia, kształtowanie aktywnej postawy wobec rzeczywistości, uczenie samodzielności w myśleniu i rozwiązywaniu problemów. Zrezygnowano z systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz swobodnej działalności dziecka, której podstawą są jego zainteresowania. W ten sposób metoda projektów stała się drogą realizacji szkoły alternatywnej.
 
My pracujemy tą metodą od kilku lat, zachęcając uczniów do chwalenia się swoimi zainteresowaniami i talentami. Dzięki podsumowaniu projektów artystycznych, które odbyło się na zakończenie pierwszego semestru, wiemy już, że wśród naszych gimnazjalistów są utalentowani filmowcy i muzycy, plastycy i eseiści. Komisja miała Duzy problem by wyłonić najlepszych, bo wszystkie prace były wyjątkowe.
 
Wszystkim gratulujemy i z niecierpliwością czekamy na kolejne… 
 
img_0425.jpg
img_0426.jpg
img_0428.jpg
img_0429.jpg
img_0424.jpg
img_0422.jpg
img_0417.jpg
img_0419.jpg
img_0421.jpg
img_0414.jpg
Zdjęcie do artykułu

tutoring.png

Comments are closed.