Dzieci dostały ode mnie różne zadania: m.in. szukały tego, co mają ze sobą wspólnego, a także co odróżnia ich od innych.
Głównym zadaniem jakie przygotowałam dla dzieci było związane z moimi gabinetowymi Przyjaciółmi: krówką Mućką, pieskiem Reksiem oraz Misiem Uszatkiem. Przedstawiłam ich dzieciom, powiedziałam co jest charakterystyczne dla każdego Przyjaciela: Mućka jest energiczna i szalona i uwielbia wesołą zabawę, Uszatek lubi się uczyć, jest pilny i ciekawski, a Reksio jest spokojny, cichy i uwielbia wylegiwać się na swojej poduszce. Powiedziałam dzieciom, że Moim Przyjaciele są nowi w ich klasie i potrzebują aby się nimi zaopiekować i pokazać najfajniejsze rzeczy i miejsca w klasie ale Uwaga – to, co dzieci im pokażą musi pasować do charakteru Przyjaciół. Np. Reksiowi nie warto pokazywać wielkich skaczących piłek, gdyż on tego nie lubi. Za to Mućka będzie je uwielbiała. Uszatek zapewne zainteresuje się
jakąś wystawą albie zielnikiem, a Reksio chętnie zobaczy kącik, w którym można się schować i odpocząć.
Podzieliłam klasę na trzy drużyny, każda miała się zająć jednym Przyjacielem, traktować go jak wspaniałego gościa i pokazywać wszystko co najfajniejsze w klasie.
Dzieci były bardzo troskliwie i adekwatnie odpowiadały na potrzeby Przyjaciół.
Na koniec warsztatu poprosiłam dzieciaki, aby przedstawiły Przyjaciołom swoich kolegów i koleżanki z klasy (oraz panią Martę) mówiąc o nich coś przyjemnego i miłego, dzięki czemu dzieci mogły słyszeć jak bardzo nawzajem siebie lubią i potrzebują.
To był bardzo ciepły warsztat, pełen dobrych wrażeń.
Julia Kawalec,
psycholog szkolny