logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Z wizytą w Świdrze

We wtorek to jest 3 lutego 2015 uczniowie z naszej szkoły udali się na wycieczkę do Obserwatorium Geofizycznego w Świdrze. Podczas zajęć uczniowie poznali historię badań geofizycznych, zapoznali się z aparaturą stosowaną do pomiarów: pól magnetycznych i elektrycznych Ziemi, parametrów meteorologicznych, zanieczyszczeń powietrza oraz dowiedzieli się, jakie zjawiska elektryczne zachodzą w atmosferze.

Szczególne zainteresowanie wzbudził deszczomierz! Symulowaliśmy deszcz i sprawdzaliśmy, w jaki sposób zapisuje się poziom opadów 🙂 Sprawdzaliśmy wilgotność powietrza, jego siłę. Określaliśmy stopień zachmurzenia nieba. Wysłuchaliśmy opowieści badacza ze stacji polarnej na Spitzbergenie, który opowiedział nam i pokazał, w jaki sposób i w jakich warunkach pracują naukowcy w stacji. Jakie zagadnienia badają i jak wygląda teren, na którym pracują. Obejrzeliśmy i wysłuchaliśmy wiele historii na temat zycia zwierząt mieszkających daleko za kręgiem polarnym. 

Podczas wycieczki uczniowie mieli również zajęcia terenowe w dolinie Świdra (prawy dopływ Wisły). Uczniowie dowiedzieli się, że rzeka jest żywym organizmem, w jaki sposób zmienia swój nurt, jakie są rodzaje brzegów. Samodzielnie sprawdzaliśmy na czym polega różnica pomiędzy ukształtowaniem tarasowym brzegu, a nasypowym. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób rzeka je buduje i kształtuje. Sprawdzaliśmy, jak poznać, gdzie znajdują się stare koryta rzeki, jej doliny, wyznaczaliśmy główny nurt. Wiemy już, jak wykonywać podstawowe obserwacje terenowe. 

Pomimo zimy dopisało nam słońce! Momentami trochę marzliśmy, ale to i tak nic w porównaniu z pracą na Spitzbergenie 🙂

Zapraszamy do fotorelacji.
 

w_eduscience_15.jpg
w_eduscience_14.jpg
w_eduscience_13.jpg
w_eduscience_12.jpg
w_eduscience_16.jpg
w_eduscience_17.jpg
w_eduscience_20.jpg
w_eduscience_19.jpg
w_eduscience_18.jpg
w_eduscience_11.jpg
w_eduscience_10.jpg
w_eduscience_04.jpg
w_eduscience_03.jpg
w_eduscience_02.jpg
w_eduscience_05.jpg
w_eduscience_06.jpg
w_eduscience_09.jpg
w_eduscience_08.jpg
w_eduscience_07.jpg
w_eduscience_01.jpg
w_eduscience_25.jpg
w_eduscience_26.jpg
w_eduscience_27.jpg
w_eduscience_24.jpg
w_eduscience_20.jpg
w_eduscience_21.jpg
w_eduscience_22.jpg
w_eduscience_23.jpg
Zdjęcie do artykułu

w_eduscience.png

Comments are closed.