logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

ZD / Efektywna nauka / 5-8

Trening pamięci i koncentracji można porównać z treningiem sportowym. Uczestnicy kursów poza poprawą pamięci, swobodą zapamiętywania, poznaniem technik pamięciowych, rozwojem myślenia kreatywnego, wyrabiają w sobie systematyczność, konsekwencję w dążeniu do celu, wytrwałość i nabierają wiary we własne możliwości.

Nasze zajęcia to systematyczne trenowanie i rozwijanie:

  • Pamięci krótko i długotrwałej oraz pamięci słuchowej.
  • Koncentracji uwagi
  • Twórczego myślenia
  • Wizualizacji oraz myślenia skojarzeniowego

Rodzaje technik pamięci

  • METODA ŁAŃCUSZKOWA – zapamiętywanie informacji w określonej kolejności bez względu na ilość np. dopływy Wisły, wiersze.
  • METODA SŁÓW ZASTĘPCZYCH – nauka słówek z języków obcych i nazw obcobrzmiących a także państw i stolic świata, symbole pierwiastków.
  • SYMBOLE – zapamiętywanie cyfr i liczb: daty i wydarzenia historyczne, paragrafy, piny oraz przyporządkowywanie do nich treści; umożliwia odtwarzanie informacji w kolejności i w chaosie, np. daty historyczne, wysokości szczytów górskich itp.
  • METODA LOKALIZACJI (LOCZI, PODRÓŻY) – zapamiętywanie na przedmiotach i trasach dobrze znanych, umożliwia naukę w terenie np. poczet władców Polski
  • MAPY MYŚLI – obrazowe notowanie z wykorzystaniem do nauki własnej z każdego przedmiotu szkolnego oraz opracowywania spotkań, wystąpień, planów dnia itp.
  • AKRONIMY i AKROSTYCHY – tworzenie wyrazów i całych zdań, w których litery składają się na informacje do zapamiętania: kolejność kolorów tęczy, kolejność planet.
    ponadto: znaki alfabetu japońskiego i języka migowego, alfabet Morse’a, symbole pierwiastków oraz inne wiadomości z materiału szkolnego.

Ćwiczenia wspomagające:

  • Określanie celu i motywacja do nauki.
  • Ćwiczenia na koncentrację, wyobraźnię, kreatywność i myślenie skojarzeniowe.
  • Strategie uczenia się: system powtórek i przerw.
  • Preferencje uczenia się: określenie profilu dominującego – półkula mózgu, wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk
  • Żonglowanie 3 piłeczkami – ćwiczenie koncentracji i koordynacji ciała
  • Nauka układania kostki Rubika
  • Kinezjologia edukacyjna (Gimnastyka Mózgu) – proste ćwiczenia fizyczne wspomagające pracę mózgu, integrujące ciało wg Paula Dennisona.