logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

ZD / Judo / 0-4

OGÓLNE CELE:

  • ochrona i poprawa zdrowia, zapewnienie normalnego wzrostu oraz rozwoju dzieci i młodzieży,
  • rozwój psychomotorycznych umiejętności dzieci i młodzieży,
  • budowanie pewności siebie, szacunku, odwagi, odpowiedzialności i wytrzymałości dzieci, młodzieży,
  • przyzwyczajenie dzieci do uprawiania sportu i wyrobienie potrzeby ruchu,
  • rozwijanie u dzieci i młodzieży umiejętności pracy w grupie,
  • wypracowanie przyzwyczajenia do pracy.

SPECJALNE CELE:

  • Nauczenie dzieci i młodzież właściwego i bezpiecznego padania.
    Nauka właściwego oraz bezpiecznego padania i przewrotów judo oraz padów jest jedną ze specyficznych cech judo. Nacisk jest położony na bezpieczeństwo głowy, karku, łokci i kręgosłupa. Dzieci, młodzież uzyskują wiedzę dzięki której sami mogą uniknąć urazów, które mogą wystąpić przy upadku z roweru, jeździe na rolkach, innych grach…
  • Nauka podstawowych elementów judo i poznawanie zasad judo.
    Podczas ćwiczeń elementów judo i poznawaniu etyki judo wpaja się dzieciom i młodzieży pozytywny stosunek do ludzi, szacunek do innych i słabszych od nich, zdrowy sposób życia, unikanie zachowań agresywnych, higieny osobistej i higieny pomieszczeń.
  • Rozwijanie RUCHLIWOŚCI u dzieci poprzez podstawowe gry połączone z podstawowymi naturalnymi formami ruchu w pierwszej fazie, a później poprzez wykorzystanie uzyskanej, nowej wiedzy ruchowej (jedna z charakterystycznych cech judo) i poprzez programy ruchowe oraz rozwój podstawowych i specyficznych umiejętności biomotorycznych.
  • Rozwój podstawowych umiejętności psychomotorycznych i sprytu
    U dzieci w wieku od 7 do 8 lat, nacisk położony jest na rozwój podstawowych ćwiczeń motorycznych, takich jak: skoki, przeskakiwanie, pełzanie, wspinanie, ruszanie się wokół własnej osi, przewroty i poznawanie łatwiejszych elementów gimnastycznych. Później (u dzieci w wieku od 9 do 10 lat) włącza się ćwiczenie cięższych elementów gimnastycznych i elementów walki judo, dzięki czemu rozwijają się umiejętności motoryczne (koordynacja, elastyczność, siła, szybkość, wytrzymałość). Elementy judo nauczą dzieci i młodzież samodyscypliny, pozwolą poznać uczucie pracy w grupie, poznają zdrowy sposób życia poprzez ruch i sport.
    W wieku od 11 do 12 lat nacisk położony jest na zdobywanie wytrzymałości, zwiększanie siły, elastyczności i przyswajanie charakterystycznych elementów judo.
  • Nadzór, zapobieganie i odpowiednie ukierunkowanie agresji fizycznej oraz rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji, siły, zwinności, sprytu i odwagi dzięki grom walki.
    Rodzaje agresji, które dominują u dzieci są zależne od ich wieku. Określone poziomy agresji fizycznej są normalnymi objawami. Dopóki nie rozwinie się określony poziom myślowej aktywności, agresja jest właściwie jedynym środkiem, dzięki któremu dziecko uzyskuje swoje żądania. Dzięki temu wypróbowuje własną siłę i wpływ na innych. Charakterystyczne dla normalnej agresji jest, to że nie powoduje szkód innym. Taka agresja umożliwia dziecku nauczyć się skutecznie pokonywać przeszkody zadawalając swoje potrzeby, zmusza również do niezależności i rozwoju indywidualnego. A nawet bardzo spokojne dziecko potrzebuje szczególnej uwagi i należy go pobudzać ku temu by nauczyło się walczyć o swoje prawa oraz osiągniecie sukcesu. Do tego najbardziej odpowiednie są GRY WALKI. Kiedy dziecko już wypróbuje swoją siłę, jego potrzeba zostaje zaspokojona. Gry walki są jednym ze sposobów, dzięki któremu dzieci mogą uwolnić swoja zbyteczną energię i agresję oraz jednym ze środków prewencyjnego uniknięcia niebezpiecznej agresji przemocy.