"Wierz we własne siły i zawsze bądź sobą"
	 
	Dzieci są szczęśliwe, kiedy już w szkole mogą realizować swoje pasje.
	 
	Dzieci przejawiające wszelkie zdolności i talenty trzeba nie tylko wychwycić spośród rówieśników, ale także je kształtować, rozwijać, wzbogacać i ciągle zachęcać do działania. Umiejętnie rozwijany talent stanie się źródłem radości rodziców, nauczycieli, a przede wszystkim samego dziecka.
	 
	 
	Naszym działaniom w czasie piątku projektowego przyświeca zasada G. Lewisa:
	„Zdolne dziecko jest przede wszystkim dzieckiem, a dopiero potem dzieckiem zdolnym”.
	 
	Cel ogólny:
	Rozwijanie talentów, szczególnie w obszarach nauki, kultury, sztuki oraz sportu.
	 
	Cele szczegółowe:
	1. Wielostronne wspieranie uzdolnień dzieci.
	2. Rozwijanie kreatywnych postaw.
	3. Kształtowanie pozytywnej samooceny.
	4. Budowanie prawidłowych więzi i relacji społecznych. 
	5. Nabranie wiary we własne siły i możliwości.
	6. Przezwyciężenie niepewności i lęku.
	7. Radzenie sobie z porażkami i niepowodzeniami.
	 
	Pomoce:
	1. Wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.
	 
	Program:
	1 lekcja – Zapoznanie dzieci z ideą i celami Piątku projektowego. Pomocą może być przypowieść o talentach.
	 
	Pewien bogaty człowiek wyruszał w podróż 
	i wezwał do siebie swoje sługi, by każdemu dać talenty- swój majątek. 
	Jeden dostał pięć talentów, drugi – dwa, trzeci natomiast jeden. 
	Ten, który otrzymał najwięcej, 
	puścił pieniądze w obrót (zainwestował) i pomnożył majątek. 
	Podobnie postąpił drugi sługa.
	 Jednak trzeci rozkopał ziemię i schował jeden talent. 
	Po przyjeździe pan ucieszył się słysząc, 
	że dwaj słudzy pomnożyli jego pieniądze. 
	Wyrzucił natomiast tego, który nie zainwestował talentów, 
	ponieważ uznał, że ten zmarnował okazję.
	 
	– rozmowa na temat przypowieści.
	– wyjaśnienie 2 znaczeń słowa talent: dawniej to był pieniądz, dziś – szczególny dar.
	– każda klasa przygotowuje swoją scenkę do przypowieści.
	 
	2 lekcja – Pogadanka na temat TALENTÓW – „Chwalimy się” swoimi talentami.
	3 lekcja – Spotkanie z aktorami, którzy odkryli już część swoich talentów.
	4 lekcja – Spotkanie z aktorami, którzy odkryli już część swoich talentów.
	5 lekcja – Praca klasy nad inscenizacją, wcześniej wylosowanego wiersza, podział ról.
	6 lekcja – Przygotowanie kostiumów, scenografii, rekwizytów.
	7 lekcja – Próba generalna z udziałem innych klas!