Cele konkursu:
§ rozwijanie potrzeb czytelniczych uczniów,
§ rozbudzanie wrażliwości na piękno słowa,
§ kształtowanie umiejętności pięknego czytania i rozumienia tekstów,
§ stworzenie możliwości prezentacji własnych umiejętności,
Regulamin konkursu:
1. Konkurs przebiega na dwóch poziomach:
a) poziom I – klasy I, II, III
b) poziom II – klasy IV, V, VI
POZIOM I | ||
KLASY | I, IIA, IIB IIIA,IIIB |
ETAP I – wyłonienie uczniów najlepiej czytających, ETAP II – wyłonienie zwycięzców: I, II, III miejsca |
POZIOM II | ||
KLASY | IVA, VA,VB VIA,VIB |
ETAP I – wyłonienie uczniów najlepiej czytających, ETAP II – wyłonienie zwycięzców: I, II, III miejsca |
ETAP III – Uroczyste wręczenie nagród i dyplomów wszystkim uczestnikom konkursu na apelu / |
Terminy: ETAP I – 06.12.2013 ETAP II –06.12.2013
2. Zgłoszenia uczniów do konkursu zbierane są przez wychowawcę klasy, który przekazuje listę konkursową organizatorom tydzień przed rozpoczęciem konkursu.
3. Konkurs przebiega w dwóch etapach – do I etapu przystępują osoby z listy konkursowej, które zobowiązane są przygotować jeden fragmenty wybranego przez siebie dowolnego utworu z literatury pięknej dla dzieci i młodzieży ( proza lub poezja – do 3 minut)
Uwaga!
Uczestnik przychodzi na konkurs ze swoimi tekstami, w stroju galowym!
Do II etapu – przechodzą osoby, które otrzymały odpowiednią liczbę punktów; na tym etapie uczniowie losują zestaw konkursowy, który prezentują przed komisją .
4. Komisja, w której skład wchodzą nauczyciele Pro futuro oceniać będzie występ każdego ucznia w kategoriach:
§ tekst przeczytany bezbłędnie,
§ prawidłowa dykcja i intonacja,
§ płynność czytania,
§ Za każdą z w/w kategorii dobrego czytania uczestnik może uzyskać od 0 – 4 punktów.
PRZEBIEG KONKURSU
1. Prezentacja grup, powitanie zaproszonych gości, zapoznanie uczestników imprezy z jej przebiegiem.
2. I etap konkursu:
-czytanie przez uczestników wybranych przez siebie i przygotowanych w domu fragmentów utworów każdy przed przystąpieniem do czytania podaje tytuł prozy lub poezji i nazwisko jej autora
– czas czytania do 3 minut.
3. Odczytanie przez komisję wyników I etapu / ten sam dzień/ i przekazanie informacji wychowawcom klas.
4. II etap konkursu:
-każdy uczestnik wybiera los z „ maszyny losującej”, na którym zapisany jest numer zestawu – proza lub poezja , który należy pięknie odczytać po krótkim przygotowaniu się, uczestnicy kolejno podchodzą do komisji, gdzie otrzymują swój zestaw,
– prezentacja przez uczniów fragmentów prozy lub poezji
5. Przerwa – komisja wyłoni z każdego zespołu po jednej najpiękniej czytającej osobie, która otrzyma tytuł: „MISTRZA PIĘKNEGO CZYTANIA”
6. Ogłoszenie wyników na apelu: nagrodzenie uczestników I etapu, którzy nie uzyskali najwyższych wyników, wyróżnienie i nagrodzenie zwycięzców.
7. Podsumowanie imprezy:
– wręczenie pamiątkowych dyplomów wszystkim uczestnikom.