logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Formy i treści, czyli praca naszych uczniów

Pokaż mi swój zeszyt, a powiem Ci kim jesteś :-), tak można by sparafrazować powiedzenie, które nie jest dalekie od prawdy. Zeszyt przedmiotowy, to nie tylko dodatkowy balast obciążający przepełnione plecaki uczniów. Ma on służyć przede wszystkim rzetelnej pracy, zapisywaniu tego co w danej lekcji najistotniejsze, a przede wszystkim zawierać kompendium wiedzy niezbędnej do powtórzenia opracowanego materiału. Notatki mogą przybierać różne formy, od tradycyjnych pisemnych, do sporządzanych metodą graficzną map myśli. Istotne, żeby były pomocne i czytelne.

Mają ułatwiać uczniom przyswajanie wiedzy oraz jej zapamiętywanie. To nie jedyna funkcja jaką pełni notatka. Uczeń poszerza słownictwo, poznaje nowe wyrażenia, uczy się formułować zdania 
w sposób poprawny, dlatego tak ważne jest wprowadzenie odpowiedniej formy zapisu już od wczesnych lat szkolnych. Notatki towarzyszą nam w trakcie całego procesu edukacyjnego, od szkoły podstawowej aż do wyższej uczelni. W pracy zawodowej również posługujemy się notatkami. 

Treść notowanych informacji musi być czytelna i jasna, rzeczowa, a co najistotniejsze stwarzać możliwość szybkiego przypomnienia zawartych w niej treści.

"Pismo jest zwierciadłem duszy" mówiło dawne porzekadło, stanowiące motto lekcji kaligrafii. 

Dziś tego przedmiotu już nie ma, chociaż istniał projekt przywrócenia go do kanonu przedmiotów obowiązkowych. Niemniej praca nad charakterem pisma jest ze wszech miar korzystna dla ucznia. Przede wszystkim pomaga eliminować dysfunkcje, np. dysgrafię, poprawia ortografię, ponadto sporządzanie starannych notatek wdraża do systematyczności i uczy cierpliwości, której tak często nam brakuje. 

Toteż warto zachęcać uczniów do rzetelnej i sumiennej pracy poprzez staranne prowadzenie zeszytów przedmiotowych. Ten trud będzie owocował w przyszłości. 

Poniżej zeszyty naszych uczniów. Można? Można! 🙂

Marcin Nałęcz
 

zeszyt_13.jpg
zeszyt_12.jpg
zeszyt_11.jpg
zeszyt_14.jpg
zeszyt_15.jpg
zeszyt_18.jpg
zeszyt_17.jpg
zeszyt_16.jpg
zeszyt_10.jpg
zeszyt_09.jpg
zeszyt_04.jpg
zeszyt_03.jpg
zeszyt_02.jpg
zeszyt_05.jpg
zeszyt_06.jpg
zeszyt_08.jpg
zeszyt_07.jpg
zeszyt_01.jpg
Zdjęcie do artykułu

zeszyt.png

Comments are closed.