logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

sekretariat@profuturo.edu.pl

ul. Przyszłości 4

05-082 Blizne Łaszcz.

Poniedziałek - Piątek

8.00-17.00 | Sekretariat

7.30-18.30 | Szkoła

logo

tel. (22) 861-31-30

kom. 608-355-172

ul. Kaliskiego 29A

01-476 Warszawa

07:30 - 18:30

Pon. - Pt.

Połowinki Tutoringowe:)

Za nami połowinki tutoringowe:)
To było wielkie wydarzenie i świeto różnorodnych talentów naszych uczniów.
W roli głównej – nasi uczniowie
w rolach drugoplanowych – tutorzy
Z niecierpliwością czekamy na Galę Tutoringową, która odbędzie sie w czerwcu:)
Joanna Zasda

Za nami połowinki tutoringowe! Uczniowie gimnazjum mieli za zadanie pokazać w formie prezentacji swoje dotychczasowe osiągnięcia i podjęte kroki.
Naszą małą, ale bardzo cenną publicznością były Pani Dyrektor Anna Hryniewicz, Justyna Droszcz, Joanna Zasada i Izabela Owczarek.
Byliśmy w całym gimnazjalnym gronie wraz z Tutorami, pod których okiem stopniowo realizują się projekty.
Gdy będą one w czerwcu skończone, zaprosimy Was, Szanowni Rodzice, na wielką Galę Tutoringu!
Załączam Państwu fragment mojego listu do Tutorów tuż po intensywnym dniu…
Zapraszam też do galerii 🙂 Julia Kawalec

Kochani Tutorzy, dzięki wielkie za dziś! Myślę, że to był fajny czas dla nas i naszych podopiecznych.
Porozmawiałam dziś z większością z nich z osobna przed prezentacjami i motywowałam do tego wystąpienia,
widzę że tego bardzo potrzebowali dlatego bardzo was proszę, abyście w prowadzeniu ich uwzględnili potrzebę motywacji,
potrzebę stałego aktualizowania sensowności tego co robią.
To zadanie tutora, czyli osoby, która kiedy podopieczny kładzie się na drodze i mówi że to wszystko nie ma sensu
i że nigdy nie dojdzie tam gdzie chce, ma za zadanie: – położyć się na chwilę obok niego,
aby zobaczyć jak świat wygląda z takiej perspektywy – po czym podać mu rękę i pokazać,
że tam gdzie idziemy jest dużo ciekawiej niż tu – i że położyć się czasem każdy musi, jednak w głębi serca nikt nie chce spędzić życia na leżąco.
Mówię tu o pozornie banalnej zasadzie, której nauczyłam się na studiach.
Jednak w praktyce najtrudniejszej…którą codziennie ćwiczę: PACING PACING LEADING
Najpierw dostosuj się do tempa podopiecznego, najpierw stań obok niego, przymierz jego buty,
przemierz z nim milę w jego tempie, a dopiero potem go prowadź, bo dopiero wtedy będzie mu się CHCIAŁO za Tobą pójść…
Proszę nie poddawajcie się bezwolnie narracji leżącego człowieka, który mówi – nie chce mi się, to nie ma sensu,
po co ten tutoring, mam masę spraw na głowie… Kiedy tylko będzie pacing pacing pacing…
on nigdy się nie podniesie i nic mu się nie będzie chciało i w żaden sposób nie wpłyniecie na zmianę jego postawy.
Ok należy tego wysłuchać, ale później LEAD… Pokaż mu jak może wartościowo spędzić ten czas.
Pokaż mu, że ma niepowtarzalną okazję, aby mieć szalenie duży dostęp do Twojej specjalistycznej wiedzy i doświadczenia.
Pokaż mu, że robi to dla siebie, że zrealizuje w tym swoje potrzeby.
Pokaż, że nie ma w Tobie zgody i przyzwolenia na kontestowanie wszystkiego i negatywizm który nie proponuje nic w zamian.
Pokaż, mu że jeśli chce z czegoś rezygnować lub na coś narzekać, winien jest dać alternatywę – wtedy będzie uczył się odpowiedzialności i kreatywności.
Pokaż mu w końcu, że zależy Ci na relacji z nim, bo to właśnie na bazie tej trampoliny relacji może wznieść się na wyżyny swoich możliwości.
Do tego jednakże potrzeba dojrzałego, zaangażowanego i wielkiego sercem TUTORA.

_dsc2062.jpg
_dsc2090.jpg
_dsc2089.jpg
_dsc2088.jpg
_dsc2087.jpg
_dsc2085.jpg
_dsc2084.jpg
_dsc2083.jpg
_dsc2082.jpg
_dsc2081.jpg
_dsc2078.jpg
_dsc2071.jpg
_dsc2072.jpg
_dsc2069.jpg
_dsc2065.jpg
_dsc2064.jpg
_dsc2062.jpg
Zdjęcie do artykułu

_dsc2078.jpg

Comments are closed.