W Pro Futuro oferujemy unikatowy, autorski program nauczania dwujęzycznego w języku angielskim, który łączy kilka metod nauczania:
- Language immersion ? metoda opracowana przez Kanadyjczyków i Amerykanów do skutecznego i szybkiego nauczania imigrantów polegająca na nauczaniu przedmiotów jak matematyka czy przyroda w języku angielskim.
- CLIL (Content and Language Integrated Learning) ? system zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, który zakłada jednoczesne przekazywanie treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego (CLIL jest metodą rekomendowaną przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej, jest wiodącą metodą nauczania języków w UE).
- Najnowsze odkrycia psychologii poznawczej i neurologii dotyczące dwujęzyczności i jej wpływie na rozwój umiejętności kognitywnych mózgu, opracowane przez wybitną specjalistkę dr Ellen Bialystok.
- Total Physical Response ? metoda opracowana przez psychologa dr Jamesa Ashera, która zakłada, że język obcy jest przyswajany podczas procesu „łamania systemu językowego” (codebraking process) podobnego jak w przypadku uczenia się języka ojczystego, przypomina to uczenie się małego dziecka, które odnajduje ogromną przyjemność z poznawania swojego języka. W procesie tym rozumienie języka jest pierwotne w stosunku do mówienia. Do nauki angażowane są wszystkie zmysły. Nauczyciel aktywizuje zdolności ucznia, wprowadza ruch i zaangażowanie w celu wyciszenia obawy, oporu czy niepewności ucznia.
- Co-teachers ? metoda zakłada włączenie dzieci wybitnie uzdolnionych językowo do przyjmowania funkcji nauczyciela.
- Zatwierdzony przez MEN program nauczania języka.