TUTORING
Tutoring jest długofalowym procesem współpracy nauczyciel z uczniem, której celem jest wszechstronny rozwój podopiecznego. Podczas indywidualnych spotkań, w atmosferze dialogu i szacunku, tutor wspiera w poznaniu siebie i wybranego obszaru wiedzy oraz rozwija umiejętność samodzielnego jej zdobywania oraz maksymalnego wykorzystania własnych talentów. Podstawą efektywnej pracy w tutoringu jest relacja między podopiecznym a tutorem. Tutoring ma za zadanie prowadzić podopiecznego do mądrości i dojrzałości.
Zadaniem tutoringu jest uświadomienie uczniowi jego mocnych i słabych stron, a następnie wzmacnianie tych pierwszych i niwelowanie tych drugich. Tutor pracuje metodą pytań otwartych, które pomagają uczniowi w jego rozwoju, planowaniu własnej ścieżki edukacyjno-rozwojowej, budowaniu i pogłębianiu relacji społecznych. Tutor nie jest od tego, aby sprawiać uczniowi przyjemność na każdym kroku. Ma być autentyczny, szczery, mówić, co jest dobre, ale też co można zrobić inaczej, lepiej i jakie są konsekwencje uczniowskich wyborów.